גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות

בניית מערכות ניהול תוכן

מערכת CMS - המושכות להצלחת העסק בידיים שלכם

האינטרנט מספק לנו 24/7 כמויות אדירות של מידע, הוא אינו נרדם ובכל שנייה מתחדשים עליו תכנים אין ספור באמצעות מערכות לניהול תוכן מתקדמות. כל בעל עסק שיש לו אתר יודע ששם המשחק הוא להיות עדכניים ולדאוג לצמיחה מתמדת של האתר ע"י העלאת תכנים מעודכנים, רלוונטיים, חדשותיים וחווייתיים על מנת לשמור על ערנות סביב המותג שלהם ולהבטיח שיישאר בלתי נשכח. אם האתר שלכם לא יצמח, סביר להניח שמהר מאוד הוא יצנח...

בעבר אתרי האינטרנט היו סטטיים וכל עדכון או תוספת בו היתה מצריכה טיפול של תכנת, מה שהקשה מאוד את התנהלות בעל האתר, ובטח ובטח מנעה ממנו יד חופשית. ההבנה שדינמיות גדולה מצריכה התנהלות קלה יותר הביאה אותנו אל עולם בניית מערכות לניהול תוכן בשיטה פשוטה וידידותית.

מהי מערכת לניהול תוכן CMS?

CMS= Content Management System

מערכת מתוחכמת הבנויה ב ASP או ב PHP ומטרתה העיקרית של מערכת זו היא ניהול, עריכה ופרסום כל התכנים והאלמנטים באתר מבלי הצורך להשתמש בשפת הקוד.
אם בעבר היינו זקוקים על כל פעולה נדרשת להזעיק את התכנת, או לחלופין ידע מתקדם בכתיבת HTML כדי לעדכן תוכן בצורה ידנית או ע"י כתיבת דף HTML חדש והעלאתו אל השרת עליו יושב האתר. הדבר היה כרוך בעבודה רבה ועלויות גבוהות של שירותי תכנת.

מערכת CMS הינה מערכת קלה למשתמש ובעזרת מתן הרשאות לגורמים המתאימים יוכל כל אחד בדרך פשוטה להוסיף תוכן, תמונות ואלמנטים, לשנות טקסט ועיצובים ולנהל את האתר מכל מחשב בכל מקום ע"י התקשרות מרחוק או ע"י הורדת מערכת ניהול התוכן לשרת החברה. מעבר להיותן של מערכות ניהול תוכן אלה קלות לתפעול ומהירות, הן גם זולות בהרבה, המשתמש אינו זקוק לידע מיוחד בתכנות ולאחר הדרכה קצרה יוכל לעבוד עליה ללא כל בעיה.

ניהול תוכן:

  • יצירת דפים חדשים באתר.
  • הוספת תכנים / שינוי תכנים בדפים קיימים.
  • קביעה ושינויים בהיררכיית האתר ע"י קביעת קטגוריות ותת קטגוריות.
  • העלאת תמונות, סרטונים, קבצי שמע, וקבצי PDF/ WORD / EXCEL וכדו'.
  • ניהול חנויות אינטרניות - וירטואליות.
  • ניהול בלוגים, פורטלים ופורומים.
  • ועוד.

ניתן לבחור כיום מתוך מספר מרשים של מערכות CMS המשמשות לצרכים שונים ומגוונים. מערכות לניהול תוכן המשמשות לניהול העסק, ממערכות ניהול תוכן המיועדות לאתרים פרטיים, אתרים תדמיתיים, וניהול בלוגים ועד לאתרים גדולים המכילים חנויות מקוונות עם אלפים רבים של דפים הזקוקים למערכת סליקה אלקטרונית.

איך יודעים באיזו מערכת לניהול תוכן לבחור?

זאת השאלה הראשונה שתעסיק אתכם בין אם תבחרו לבנות אתר אצל חברה מקצועית או בופן עצמאי.

בחרתם לקחת שירות ניהול תוכן אתר של חברה מקצועית?

חשוב לבחור חברה המציעה מערכת ניהול תוכן מספיק פשוטה וידידותית למשתמש, כך שלאחר הדרכה קלה על ניהול אתר באמצעות מערכת ה CMS, תוכלו לנהל בעצמכם את התכנים ולחסוך לעצמכם הוצאות שאולי עבורכם הן מיותרות.

בחרתם לבנות לבד?

קיימות מערכות לניהול תוכן רבות ברשת ובכל אחת יש דגשים, יתרונות וחסרונות אחרים. חשוב שתדעו את יתרונותיה וחסרונותיה של כל מערכת לפני שאתם בוחרים בה.  הדרך הטובה ביותר להחליט היא פשוט להתנסות לפני שאתם משקיעים את כל כולכם בבניית האתר ובדקו את יכולת המערכת לספק לכם את רמת התוצר לו אתם מייחלים. רצוי שתהיו בטוחים שזוהי המערכת הכי הולמת עבור צרכי האתר שלכם.

גם אם יש לכם מספיק ידע וניסיון בבניית אתרים במערכות אלה ואתם מתכוונים לבנות את האתר שלכם לבד היינו ממליצים להתייעץ עם איש מקצוע, לפרט באוזניו את כל התוכניות והחלומות העתידיים שלכם לגבי האתר על מנת שיבחן את יכולת התממשותם במערכת הנכונה עבורכם. כיום עם התפתחות נושא הקידום (SEO) חשוב מאוד לשים לב לבחור מערכת לניהול תוכן המתאימה לקידום האתר במנועי החיפוש של גוגל, להבטיח את רספונסיביות האתר לחוויית משתמש מקסימלית ותבטיח את אבטחת האתר במערכת בעלת סיכון נמוך לפריצה.

בכתום בנינו עבור מאות הלקוחות שלנו מערכות לניהול תוכן ברמה טכנולוגית מתקדמת, מאובטחת ברמה גבוהה ובלתי פריצה, וללא ספק קלה לשימוש. המערכת מספקת מענה לאתרים קטנים עד גדולים מאוד. ע"י פיתוח טכנולוגי חכם ומתקדם אנו מייצרים פתרונות ייחודיים ואישיים לעסקיים לפי צורך. פתרונות ניהול ושליטה על מאגרים, פתרונות התממשקות בין מערכות פנים ארגוניים, ניהול תוכן ומלאי וייעול העסק לטובת חסכון בזמן, אנרגיה ומשאבי אנוש.

כל אתר מקבל את ההתייחסות האישית לצרכיו ולפוטנציאל הטמון בעסק ועוד משלב אפיון האתר. לאחר סיום בניית האתר האתר עובר לשליטתו המלאה של הלקוח. המערכת פועלת בשיטת הקוד הסגור ומתפקדת בהצלחה רבה להנאת לקוחותינו. בין לקוחותינו: החל מאתרים תדמיתיים קטנים, אתרים מסחריים, קליניקות, מוסדות אקדמיים, אתרי נופש וכדו' ועד לחברות מותג גדולות בעלי אתרים כבדים עם צרכים מורכבים כגון: פניציה, קליל, דלתות חמדיה ועוד.

קיימים שלושה סוגים של מערכות ניהול אתר ותוכן:

  1. קוד סגור - WYCIWYG
  2. קוד פתוח - CMS
  3. בהתאמה אישית – CASTOM MADE

מהי מערכת ניהול תוכן בקוד סגור?

מערכת לניהול תוכן בקוד סגור היא מערכת שאין למשתמש גישה לקוד המקור בה היא נכתבה. המשתמש יסתפק בתבניות עבורו יצר בעל המערכת ללא כל שינוי בשיטת ה "גרור וזרוק" או: WYCIWYG = "What you see is whay you get".

רוב המשתמשים במערכות קוד סגור הם אנשים ללא רקע. בכל הקשור לקידום האתר במנועי החיפוש של גוגל זה זה תלוי מערכת וההגדרות הבסיסיות שלו ברמת התכנות. ישנן שמועות מטעות על כך שלא ניתן או קשה מאוד לקדם מערכות לניהול תוכן בקוד סגור כי גוגל לא אוהבת אותן. גוגל הצהירה כבר לפני זמן רב שלא אכפת לה באיזו מערכת האתרים נבנים ובתנאי שיקפידו להיצמד להוראות ותתבצע התאמת האתר למנועי הסריקה שלה.
בכתום בנינו מערכת לניהול תוכן בקוד סגור קלה ונוחה מאוד למשתמש ובתוכה מובנה ברמת הקוד כל מה שצריך על מנת לאפשר את קידום האתר אורגנית בצורה מעולה .

מערכת ניהול תוכן בקוד פתוח

זוהי מערכת שבה לבונה האתר יש גישה לקוד. ניתן להשתמש בקוד כמו שהוא או לעשות בו שינויים לפי צורך, מה שהופך את שימוש במערכת כזו לבלתי מוגבלת מבחינת האפשרויות הגלומות בה. עד כאן זה נשמע נהדר אבל ישנם עובדות המקשות על עבודה סדורה עם מערכת הקוד הפתוח והיא דורשת ידע וניסיון רב. 

  • מערכות לניהול תוכן בקוד פתוח הן פחות ויזואליות וצריך הבנה טובה ברמת הקוד על מנת לשלוט על הררכיה באתר, על שכבות האתר, על מידות, מיקומים, פרופורציות רמת עיצוב ועוד.
  • כל שינוי בקוד משפיע על דברים נוספים באתר וצורת העבודה היא שונה מהמערכות האחרות. עם זאת אנשי מקצוע מנסים העובדים במערכות קוד פתוח מגיעים לרמת תוצאות מרשימות.

אנחנו בכתום עובדים עם מערכת וורדפרס (הנפוצה מבין כל מערכות הקוד הפתוח) ובונים אתרים במערכת זו גם ללקוחות בעלות חברות גדולות מאוד בארץ ובעולם. >> לצפייה בתיק העבודות שלנו. לרוב מערכות בקוד פתוח קלות יותר לקידום, וזאת בשל הגישה הפתוחה אל קוד האתר, כמו כן קל יותר להנגיש אתרים עבור אלה מהציבור הלוקים במוגבלויות .

דוגמאות למערכות ניהול קוד פתוח: ג'ומלה, דרופל ווורדפרס. המומלצת ביותר מבין השלוש היא וורדפרס. בכתום בונים אתרים מצוינים גם במערכת ניהול תוכן זו.

יתרונות מערכת ניהול תוכן בקוד פתוח: הם בעיקר המחיר הזול, משך בניית אתר מקוצר יחסית, התעדכנות תמידית של המערכת ע"י תכנתים מכל העולם ותחזוקתם הקלה.
חסרונות מערכת ניהול תוכן בקוד פתוח: בראש ובראשנה היא רמת האבטחה. מעל 70 מיליון אתרים משתמשים במערכת זו והיא הפכה למעוז חפתם של פורצים. רמת האבטחה היא טובה יחסית אך לא הטובה מכולם.
המערכת נכתבה לשימוש אתרים רבים ולא הותאמה אישית לצרכי האתר שלכם. הרבה פעמים תמצאו את עצמכם ללא מענה לצורך באתר עליו חשבתם ותצטרכו לוותר או להסתפק בתוצאה חסרה.

ניהול אתר בהתאמה אישית

כבר מהכותרת ניתן להבין שמדובר במערכת הבאה לתת מענה לאתרים בעלי צורך מורכב ואישי עליהם לא ניתן לקבל מענה בכל המערכות הקודמות. בדרך כלל זו מערכת של ארגון, חברה, פורטל, אתר חדשותי גדול או כל אתר עסק גדול מאוד הזקוק לפתרון לצורך ייחודי בטכנולוגיה מתקדמת. מערכת זו נכתבת ע"י תכנת אחד או מספר מתכנתים והיא לשימוש העסק הספציפי בלבד. השפות בהן תכתב מערכת לניהול תוכן בהתאמה אישית תהיינה : PHP, ASP, ASP.net.

יתרונות מערכת לניהול תוכן בהתאמה אישית: מענה מדויק וממוקד לצורך אתר העסק. הלקוח יודע להסביר לתכנת בדיוק מה הוא רוצה שיקרה באתר והנשי הפיתוח דואגים ליישם את הרצון באופן מעשי במערכת.
המתכנת שייצר את המערכת יודע בדיוק איפה כל פונקציה נמצאת וסביר להניח שימשיך ויפתח את המערכת לרצונו של הלקוח כל עוד ההתקשרות ביניהם בתוקף.
אבטחת מידע בשל היותה המערכת כתובה בקוד סגור ומיוחד היא קשה לפריצה ובנוסף לא מהווה מוקד לפריצות.

חסרונות מערכת לניהול תוכן בהתאמה אישית: כל שינוי והוספה תלויה בפעולת תכנת מורכבת ועלויות גבוהות יחסית של שעת שירות. בנוסף אף אחד חוץ מהתכנת לא מכיר את המערכת וזה מצריך תלות של בעל העסק בו (אנחנו כבר לא מדברים על זה שהתכנת פשוט יעלם או חס וחלילה יקרה לו משהו). החיסרון הגדול מכולם שמערכת כזו בדרך כלל תעלה המון כסף בנוסף לכל השאר, ועדיין, ישנם עסקים שמחויבים במערכת מותאמת אישית כי אין מערכת לניהול תוכן אחרת יכולה לספק את הצרכים.

לסיכום: לכל סוגי המערכות לניהול תוכן יש את היתרונות והחסרונות. על מנת לדעת איזו מערכת מתאימה לצרכים שלכם התחילו מאפיון האתר, בררו לעצמכם מהן המטרות של האתר ומהם הצרכים שהוא אמור לספק, ולאחר מכן תחליטו על סוג המערכת בה הוא יבנה. זו הדרך שלנו בכתום להתאים את המערכת בה אנחנו בונים את האתר עבור הלקוחות שלנו, וערוכים עם כל האפשרויות על מנת לתת מענה מקסימלי בהוצאה הכי נוחה ומתאימה

חשוב לדעת שקיימות מערכות תוכן בקוד פתוח או סגור חינמיות במהדורה המצומצמת שלהן וכל שדרוג כרוך בעלויות. במערכות אלה כל אחד יכול להשתמש ולבנות אתר משביע רצון עם חסרונות מסוימים אמנם אבל רציתם חינם? יש לזה בכל זאת מחיר גם אם לא כרוך בכסף...

ספרו לנו על מטרות העסק שלכם, מה הציפיות שלכם מהאתר, ואנחנו נייעץ לכם לגבי איזו מערכת ניהול תכן כדאי לכם להשתמש – הייעוץ חינם וללא התחייבות.

הזן את האימייל שלך ולחץ על שלח כדי להתחיל בתהליך שחזור הסיסמה
מכירות תמיכה