גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות

הנגשת אתרי אינטרנט

כתום - מומחים לפיתוח פתרונות טכנולוגיים חכמים ויצירתיים לכל צורך

כתום מומחית בבנייה וקידום אתרים, ועוסקת בפיתוח פתרונות טכנולוגיים לצרכים שונים באתר. היא מוסמכת לתת פתרונות הנגשה באתרי אינטרנט לאוכלוסייה המוגבלת בקריאת האתר.

חשיבות הנגשת אתרי אינטרנט

הנגשת אתרי אינטרנט היא הפיכת אתרים לנגישים וזמינים עבור אנשים בעלי מגבלות שונות, כגון: עיוורים, כבדי ראייה, חרשים, כבדי שמיעה, בעלי לקויות למידה, בעלי מוגבלויות קוגניטיביות, מוגבלות לאור ואף מוגבלות בתנועה, כמו קושי בהזזת העכבר או שימוש במקלדת. הורדת חסמים כלפי קבוצות מוגבלות באוכלוסייה תהפוך את השימוש באינטרנט לנגיש יותר עבורם, ויקל עליהם להשתלב בחברה ולנהל חיים עצמאיים ללא תלות בעזרה. מעבר לכך, הנגשת אתרי אינטרנט פותחת את האתר לפלח נוסף של לקוחות, שאלולא ההנגשה לא היו מהווים חלק מהלקוחות הפוטנציאליים.

בעבר הנגשת אתרי אינטרנט הייתה תלויה ברצונם הטוב של בעלי האתר, אך היום חוק הנגישות מגדיר בצורה ברורה איזה אתרים חובה להנגיש וכיצד. תקן מכון התקנים קובע מהו אתר מונגש וזהו בעצם אימוץ של החוק הבינלאומי לאתרים מונגשים של ארגון האינטרנט הבין-לאומי W3C.

לפי תקנות 5568 אלו הם הארגונים שיחויבו בהנגשת אתריהם

  • אתרי אינטרנט של רשות מקומית או גוף ממשלתי.
  • אתרים עסקיים של חברות או עוסקים מורשים גדולים.
  • גופים ללא מטרות רווח כמו עמותות הנותנות שרות לציבור.

אתרים של גופים קטנים יוכלו לקבל פטור מהנגשת אתר האינטרנט, אם יוכיחו כי פעולה זו יקרה מידי עבור ארגונם ומהווה עול כלכלי שאין ביכולתם לבצע. את הפטור ניתן יהיה לקבל מנציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. 

טכניקות וכלים להנגשת אתר אינטרנט

יש כלים רבים להנגשת אתר עבור אנשים בעלי מוגבלות גופנית. להלן כמה מהשינויים שיש להכניס לאתר האינטרנט:

  1. אנשים בעלי עיוורון צבעים, לעיתים אינם יכולים לקרוא אתר אינטרנט שבו קיים שילוב צבעים שאין באפשרותם לראות. זאת הסיבה שבעת בניית האתר יש להשתמש בכלי לבחינת ניגודיות הפונטים ורקע האתר, ולבחור ביחס ניגודיות גבוה. ניתן אף להוסיף תוכנה לשינוי הצבעים באתר לנוחות המשתמשים.
  2. הפעלת עכבר המחשב דורשת יכולות קואורדינציה, ולכן יש אנשים שאינם יכולים להפעיל אביזר זה. בהיבט הנגישות יש לתכנן אתר אינטרנט שניתן לנווט בו בין הדפים השונים על ידי שימוש במקלדת בלבד, תוך תכנון תפריטי אתר נוחים וברורים.
  3. עבור אנשים עיוורים, ניתן להכניס לאתר תוכנה המקריאה את תוכן האתר ומאפשרת ללקויי הראייה נגישות לאינפורמציה שבו. יש תוכנות המותאמות לכל מערכת הפעלה, כמו מערכת הפעלה חלונות או מערכת מחשבי אפל.
  4. כאשר נעשה שימוש בסרט הדרכה הכלול באתר ומכיל אינפורמציה חשובה, יש לשלב טקסט עבור כבדי השמיעה שאינם יכולים לשמוע. נוסף על כך, לצד הצעה לשירות לקוחות שאפשרי רק בטלפון, יש להטמיע את כל ההדרכה באתר לטובת חרשים שלא יכולים לשוחח בטלפון.

אלו הן רק דוגמאות לשינויים שיש להעביר אתרים כדי שיהפכו למונגשים. להתעדכן בסעיפי החוק.

כתום היא חברת אינטרנט מובילה הפועלת בחיפה משנת 1998. אנו מציעים לכם את כל השירותים הדיגיטליים להם אתם זקוקים תחת קורת גג אחת, לרבות הנגשת אתרי אינטרנט. 

שירותינו כוללים:

לפגישת יעוץ וקבלת הצעת מחיר ללא התחייבות צרו אתנו קשר

הזן את האימייל שלך ולחץ על שלח כדי להתחיל בתהליך שחזור הסיסמה
מכירות תמיכה